duminică, 20 august 2017

A Life of Happiness and Fulfillment

Pe Coursera puteți găsi o mulțime de cursuri din cele mai variate domenii precum programare, economie, marketing, management, artă, istorie, fotografie sau dezvoltare personală. Și multe altele. Majoritatea cursurilor sunt gratuite și e nevoie să plătiți doar dacă doriți un certificat oficial emis de Coursera care să ateste că ați încheiat cu succes cursul, existând diferite teme în care puteți pune în practică ce ați studiat, care de cele mai multe ori sunt verificate de ceilalți colegi de curs.


Din această sumedenie de cursuri, mie mi-a atras atenția cursul intitulat „A Life of Happiness and Fulfillment”, care trateaza fericirea ca pe o știință și ne oferă o rețetă pentru a deveni mai fericiți, cultivând anumite obiceiuri și renunțând la altele. Cursul este structurat în jurul celor “7 Deadly Happiness Sins” și a celor “7 Habits of the Highly Happy”.

O să le trec în revistă pe fiecare în parte, câte un păcat, urmat de obiceiul pe care e nevoie să îl cultivăm pentru a ne crește nivelul de serotonină. Pentru mai multe detalii vă invit să urmați acest curs sau să cumpărați cartea profesorului Raj Raghunathan, care este tradusă și în limba română „Daca ești asa deștept, de ce nu ești fericit?” ( eu am cumpărat-o, însă nu am apucat încă să o citesc).

1. Primul „păcăt” este că nu acordăm importanța cuvenită fericirii în viața noastră, tot amânând-o pentru un viitor incert. Vă sunt familiare afimații de genul „O să-mi caut o slujbă care îmi place după ce strâng suficienți bani pentru o mașină” sau „O să călătoresc mai mult după ce vor crește copiii”? Pentru a contracara acest obicei e nevoie să ne reamintim să prioritizăm fericirea în viața noastră, fără însă a o urmări activ, comparând-o cu un ideal pe care îl avem.
2. Al doilea „păcat” este că ne comparăm cu ceilați, căutând superioritate, care ne afectează relațiile și ne scade nivelul de fericire. În schimb ar trebui pur și simplu să dorim să fim mai buni la ceea ce facem, să fim cea mai bună versiune a noastră.
3. Al treilea „păcat” este că putem fii prea dependenți sau pentru distanți în relațiile cu ceilalți. Cel mai bine, pentru a trăi o viață fericită, este să găsim o cale de mijloc între cele două, de a iubi și a dărui în schimb.
4. Al patrulea „păcat” se referă la dorința exagerată de a controla viața de zi cu zi, fiind nevoie să acceptăm că nu putem să controlăm fiecare aspect al vieții noastre și să învățăm să apreciem nesiguranța și lipsa controlului. Still working on this, still working!
5. Al cincilea „păcat” este despre a nu avea încredere în ceilalți și cum putem experimenta ceea ce se numește „smart trust” și iertare. 
6. Al șaselea „păcat” este că pe lângă faptul că nu avem încredere în alți oameni, nu avem încredere nici în viața. Pentru a contracara acest sentiment e nevoie să ne încredem mai mult în ceea ce ne spune inima și intuiția.
7. Ultimul „păcat” se referă la a nu te încrede în vocea din interiorul tău și ca soluție ca aceasta să se facă auzită se recomandă folosirea tehnicii de mindfulness, despre care v-am vorbit în articolul trecut. 
Sper că v-m trezit interesul pentru acest curs sau pentru oricare altul de pe Coursera. Sper să vă înscrieți și să împărtășiți impresiile pe care vi le-a făcut acest curs.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...